ilyesjuli_decor_thumbnail4

ÁSZF

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

  1. Bevezetés

Kérem, figyelmesen olvassa el a jelen általános szerződési feltételeket, és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásaimat, amennyiben minden pontjával egyetért, és azokat kötelezőnek tekinti magára nézve.

A jelen általános szerződési feltételek (a továbbiakban: “ÁSZF”) a www.ilyesjuli.hu weboldalon (a továbbiakban: “Weboldal” vagy “Webáruház”) Ilyés Julianna Edina egyéni vállalkozó (a továbbiakban: “Eladó”) által végzett termékértékesítésre vonatkoznak, az Eladó és a Webáruházban vásárlók (a továbbiakban: “Ön” vagy “Vevő(k)”) közötti jogviszony feltételeit határozzák meg. A Weboldalon keresztül az ÁSZF-ben meghatározott feltételek mellett lehet vásárolni. A Webáruházon keresztül történő vásárlással Ön elfogadja az ÁSZF rendelkezéseit, és az ÁSZF maradéktalanul az Ön és az Eladó között létrejövő szerződés részét képezi.

Az ÁSZF rendelkezéseit az Eladó a jogszabályok keretei között jogosult módosítani. Az ÁSZF esetleges módosítása a Weboldalon történő megjelenéstől hatályos. Az esetleges módosítások a már addig létrejött szerződéseket (visszaigazolt megrendeléseket) nem érintik.

Az ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nyelve a magyar nyelv.

Az ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nem minősülnek írásba foglalt szerződéseknek, azokat az Eladó nem iktatja.

Az Eladó vonatkozásában nem áll rendelkezésre a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódex, az Eladó semmilyen magatartási kódexnek nem veti alá magát.

  1. Az Eladó

A Webáruház üzemeltetője:

Név: Ilyés Julianna Edina egyéni vállalkozó

Székhely: 2162 Őrbottyán, Harang utca 112.

Adószám: 67681198-1-33

Közösségi adószám:HU 67681198

Telefon: 06 70 566 1302

Email cím: ilyesjulianna@gmail.com

Bankszámlaszám: [11773157-07694596 00000000]

Tárhelyszolgáltató adatai

Név: MediaCenter Hungary Kft.

Székhely: 6000 Kecskemét, Sosztakovics u. 3. II/6

Elérhetőség: telefonszám: 0676575023, mediacenter@mediacenter.hu

  1. A szerződés tárgya, feltételei

Termékek

A Weboldalon eladásra kínált termékek az Eladó által tervezett és gyártott divatékszerek, amelyek egyedi, kézzel készített dizájnékszerek. Az ékszerek alumíniumból és ezüstözött-aranyozott rézből készülnek. Az ékszerek szappanos vízzel tisztíthatóak, ellenben kerülni kell a savas, maró anyagok használatát a tisztítás során. Az ékszerek alkatrészei orvosi fémből készülnek, antiallergének.

A Webáruházban megvásárolható termékek lényeges tulajdonságairól az egyes termékeknél szereplő leírásokban adok tájékoztatást. A képek esetenként illusztrációk, a fényképábrázolások jellegzetességeiből adódóan a képeken található egyes részletek – pl. színek – nem minden esetben felelnek meg a valóságnak.

Vásárlás menete, megrendelés

A vásárlás a Webáruházban regisztrációhoz nem kötött, de a vásárlás során van lehetőség vásárlói fiók létrehozására a későbbi vásárlások megkönnyítése érdekében. A Weboldalon a vásárlói fiók a “Shop” menüpont “A fiókom” almenüpontjának kiválasztásával vagy a Weboldal jobb felső sarkában található “Login/Sign up” gomb lenyomásával érhető el. A vásárlói fiók létrehozására a megrendelési folyamat során a lentiekben részletezett módon van lehetőség.

A Weboldalon a Webáruház kínálata a “Shop” menüpont “Üzlet” almenüpontjának kiválasztásával érhető el. A termék elnevezésére vagy fényképére kattintással válassza ki a Webáruház kínálatából a megfelelő terméket, majd a “Kosárba rakom” gomb lenyomásával tegye be a kosárba.

A kosár aktuális tartalma a Weboldal jobb felső sarkában található kosár ikonra kattintva vagy a”Shop” menüpont “Kosár” almenüpontjának kiválasztásával tekinthető meg. A “Kosár” menüben a Vevő a Kosár tartalmát a “Törlöm a kosaram” gomb lenyomásával törölheti.

A megfelelő termékek fentiek szerinti kiválasztását követően, amennyiben nem kíván további terméket a kosárba tenni, a “Tovább a pénztárhoz” gomb lenyomásával válassza a kosár tartalmának véglegesítését. A “Vissza a shopba” gomb lenyomásával a Vevő a Webáruház Üzlet menüpontjába kerül vissza.

A “Kosár” menüben a kuponkód megadásával és az “Érvényesít” gomb lenyomásával lehetősége van kuponkedvezmény érvényesítésére. A kuponkedvezménnyel kapcsolatos további információk az alábbi “Hírlevél, kedvezménykupon” pontban találhatók.

A “Pénztár” menüben a Vevő a következő adatokat adja meg: Keresztnév, Vezetéknév, Cégnév, Utcanév, házszám, Lakás, lakosztály, stb (nem kötelező), Város, Irányítószám, Telefonszám, E-mail cím

A Vevő a “Fiók létrehozása?” jelölőnégyzet kiválasztásával vásárlói fiókot hozhat létre a megadott adatokkal. A vásárlói fiók létrehozása esetén jelszó megadása is szükséges.

A Vevőnek a “További információk” szöveg alatt lehetősége van a megrendeléssel, szállítással kapcsolatos megjegyzéseit rögzíteni. A “Fizetési információk” szöveg alatt a Vevő kiválaszthatja az általa alkalmazni kívánt fizetési módot.

A kosárba tett termékekre vonatkozóan az adásvételi szerződés az Eladó és a Vevő között a Vevő által a fentiek szerint kitöltött megrendelésben meghatározott adatokkal és az ÁSZF szerinti feltételekkel jön létre. Emiatt nagyon fontos, hogy a fenti adatokat pontosan adják meg.

A “Pénztár” oldalon a megrendelés véglegesítése előtt a Weboldal kéri a Vevőt, hogy a jelölőnégyzetet pipálja ki, amennyiben megértette és elfogadta az ÁSZF szabályait. Kérem, hogy figyelmesen olvassák el a megrendelésüket a véglegesítést megelőzően. A megrendelés véglegesítése a “Megrendelés elküldése” gomb lenyomásával történik. Ön a „Megrendelés elküldése” gomb megnyomásával kifejezetten tudomásul veszi, hogy ajánlatát megtettnek kell tekinteni, és nyilatkozata – az Eladó jelen ÁSZF szerinti elfogadása esetén – fizetési kötelezettséget von maga után.

Önnek a megrendelés során a megrendelés véglegesítése előtt folyamatosan lehetősége van a bevitt adatok módosítására (a böngészőben a vissza gombra kattintva az előző oldal nyílik meg, így akkor is javíthatóak a bevitt adatok, ha Ön már a következő oldalra lépett). Ön a megrendelésével tudomásul veszi, hogy az Eladó jogosult az Ön hibás adatbeviteléből, a pontatlanul megadott adatokból eredő minden kárát és költségét Önre hárítani. Az Eladó a pontatlan adatbevitel alapján történő teljesítésért felelősségét kizárja. Felhívom a figyelmét arra, hogy a rosszul megadott e-mail cím vagy a postafiókhoz tartozó tárhely telítettsége a visszaigazolás kézbesítésének hiányát eredményezheti, és megakadályozhatja a szerződés létrejöttét.

Felhívom a Vevők figyelmét, hogy az Eladó által értékesített termékek egyedi, kézzel gyártott iparművészeti darabok. Ennek okán egy-egy termék előállításánál minimális eltérések lehetnek a Weboldalon megjelenő ábrázoláshoz és leíráshoz képest. Kérem, hogy megrendelését ennek figyelembevételével küldje meg a részemre.

A Webáruházban eladásra kínált termékeket kizárólag online vásárlással vásárolhatók meg. A Webáruház termékeire e-mailben, telefonon leadott megrendeléseket nem áll módomban elfogadni. A Weboldalon található információkat rendszeresen frissítem, de pontatlanságok, véletlen hibák, elírások előfordulhatnak, melyekért nem tudok felelősséget vállalni.

Technikai hiba esetén előfordulhat, hogy hibás ár szerepel a Weboldalon. Hibás ár esetén a megrendelést (az Ön ajánlatát) a hibás áron nem áll módomban elfogadni, és nem vagyok köteles a terméket hibás áron értékesíteni. Hibás áron történő ajánlattétel esetén nem jön létre szerződés közöttünk. Amennyiben Ön hibás áron tesz ajánlatot, és azt a rendszer azt automatikusan visszaigazolja, az nem minősül az ajánlat elfogadásának a részünkről. Hibás áron történő ajánlattétel esetén az Eladó felhívhatja az Ön figyelmét a helyes árra, és felajánlhatja a helyes áron történő szerződéskötést. Ön a hibás ár helyett az Eladó által közölt helyes áron nem köteles ajánlatot tenni, és szerződést kötni. Ez esetben nem jön létre szerződés a felek között.

A Weboldalon egyes termékek rendelhető státust kaptak, ezek előállítása hosszabb időt igényel, ezt a rendelésnél a vásárlónak figyelembe kell vennie.

A Weboldalon csak a készlet erejéig vásárolhatóak meg a termékek.

A megrendelést annak megküldését követő 48 órán belül email-ben visszaigazolom a megrendelésben feltüntetett email címre küldött elektronikus levélben. Amennyiben helytelenül töltötte ki a megrendelésnél kért adatait, úgy a megrendelését sem visszaigazolni, sem teljesíteni nem tudom. A megrendelés nem helyes kitöltéséből eredő kényelmetlenségekért, károkért felelősséget nem vállalok. Amennyiben a visszaigazolás a megrendelés elküldésétől számított 48 órán belül nem érkezik meg a Vevőhöz, a Vevő mentesül az ajánlati kötöttség alól.

A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő az Eladóhoz, illetve a Vevőhöz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik.

A visszaigazolás kizárólag a megrendelés megérkezését és nem annak elfogadását, vagyis nem a szerződés felek közötti létrejöttét bizonyítja. A megrendelt termékek értékesítésére vonatkozó szerződés a felek között akkor jön létre, amikor az Eladó emailben tájékoztatja a Vevőt a megrendelés elfogadásáról és a teljesítésről, azaz a termékek fuvarozónak való átadásáról. Amennyiben a megrendelést valamilyen okból kifolyólag nem tudom az ÁSZF szerinti feltételekkel teljesíteni, úgy erről a megrendelés visszaigazolását követően a lehető leghamarabb emailben értesítem a Vevőt.

Amennyiben a Vevő rossz szállítási címet ad meg a megrendelésben, és így a kézbesítés lehetetlen, úgy a teljesítés elmaradásáért az Eladó vállalkozó nem tartozik felelősséggel. Ebben az esetben az Eladó a szállítás meghiúsulásáról való értesülést követő 5 munkanapon belül emailben értesíti az érintett Vevőt erről a tényről, és felhívja ja arra, hogy adja meg a helyes szállítási címet. Amennyiben a Vevő kéri a termék ismételt szállítását a megadott helyes címre, úgy a szállítási költség a Vevőt terheli. Amennyiben a Vevő a helyes szállítási címet nem adja meg, a szerződés megszűnik, és a téves szállítási cím megadásából eredő szállítási költség a Vevőt terheli.

Hírlevél, kedvezménykupon

A Weboldalon lehetőség van hírlevélre feliratkozni. Eladó a hírlevélre feliratkozottaknak havonta legalább egyszer hírlevelet küld.

A Vevő a hírlevélre történő feliratkozásával kifejezett és önkéntes hozzájárulását adja ahhoz, hogy közvetlen üzletszerzési céllal megkeressem az általa megadott elérhetőségein, és ennek keretében személyre szabott, hírekből, ajánlatokból és más információkból álló összeállítást készítsek és küldjek meg a részére.

Amennyiben a továbbiakban a Vevő nem kívánja, hogy hírlevelet küldjek részére, a Vevő bármikor kérheti (opt-out) ennek a felfüggesztését, és leiratkozhat róla. A leiratkozáshoz a Vevő a hírlevélben szereplő linkre kattintva megy végig a leiratkozási folyamaton. A Vevő e-mailt is küldhet az Eladó részére az ilyesjulianna@gmail.com címre, amelyben visszavonja a hírlevél küldéséhez való hozzájárulását.

Az Eladó saját döntés alapján időnként kedvezménykuponokat küldhet hírlevél formájában a feliratkozóknak.

A kedvezménykupon tartalmaz: egy jelszót/kuponkódot, a kedvezmény mértékét százalékban vagy annak pontos összegét és a felhasználhatósága határidejét.

Ha a Vevő a kedvezménykuponban meghatározott határidőn belül vásárol a Weboldalon az ÁSZF rendelkezései szerint, és a “Kérem a kuponkódot” rovatba beírja a hivatkozott jelszót/kuponkódot, akkor a vásárlás végösszegéből érvényesíteni tudja a kuponban meghatározott kedvezményt.

Árak és a vásárlás további költségei

A kiválasztott termék(ek) mellett feltüntetett ár(ak) forintban értendők.

A kiválasztott termék(ek) mellett feltüntetett ár(ak) bruttó árak, az ÁFÁ-t tartalmazzák.

A termékek árán kívül szállítási díjat kell még a Vevőnek fizetnie. A szállítási díj magában foglalja a csomagolási és a szállítási költséget.

A szállítási díj Magyarországon és Európán belül az Eladóval mindenkor szerződött fuvarozó cég (jelenleg a DPD Hungária Kft., cím:1158 Budapest, Késmárk u. 14.) mindenkor hatályos csomagszállítási díjszabásához igazodik.

Mindezek alapján az ÁSZF hatálybalépésének napján a 3 kg feletti küldeményekre vonatkozó belföldi szállítási díjak a következők:

Banki átutalás, Barion és PayPal fizetés esetén csomagonként:

  • 0,01-3,00 kg 1.141,- Ft +ÁFA
  • 000,- Ft összértéket meghaladó vásárlás esetén a szállítás ingyenes.

Európán belül 29 országba szállít a DPD (szerződéskötéskor meghatározott díjak alapján) az alábbi feltételek szerint (az egy országok esetében zárójelben megjelölt számok az átlagos várható szállítási időtartamot jelölik tájékoztató jelleggel, nem kötelező erővel):

 

  1. zóna: Ausztria (1-2), Szlovákia (1-2), Horvátország (1-2), Szlovénia (1-2)
  2. zóna: Németorsz. (2-3), Csehország (2-3), Lengyelosz. (3), Románia (2), Belgium (3-4), Hollandia (3-4), Svájc* (4-5),  Litvánia (4-5)
  3. zóna: Dánia (4), Bulgária (3), Franciaország (4), Észtország (4-5), Lettország (6), Svédország (4-5), Írország (5), Luxemburg (3-4), Olaszország (3-4), Anglia (4-5)
  4. zóna: Spanyolország (4-5), Finnország (4-5), Norvégia* (4-5), Görögország** (3), Portugália (4-5), Bosznia-Hercegovina* (5-6), Szerbia* (5-6)

* jelölés alá eső ország esetében a szállítási idő a vámkezelési idővel bővülhet

** Görögország esetében Kréta szigetére 3,6 EUR, a többi szigetre 11 EUR felárat számít fel a DPD futárszolgálat.

Zóna díjszabások

  1. 0,01-3,00 kg: 9,5 EUR
  2. 0,01-3,00 kg: 9,9 EUR
  3. 0,01-3,00 kg: 11 EUR
  4. 0,01-3,00 kg: 16 EUR

 

A szállítási díjak a fuvarozó díjszabásának a módosulása esetén változhatnak, melyet minden esetben az ÁSZF -ben közzéteszek.

Fizetési feltételek

A megrendelt termékek árát banki utalással, Barion és PayPal rendszeren keresztül elektronikusan lehet kifizetni. A fizetés módját a “Pénztár” oldal “Fizetési információk” menüpontja alatt kell kiválasztani.

Amennyiben banki átutalást, Bariont vagy Pay Pal fizetést választott a Vevő a megrendelésben, és a megrendelt termékek ára a megrendelés visszaigazolását követő 8 munkanapon belül nem kerül kifizetésre, úgy az Eladó szabadul az ajánlati kötöttség alól és nem köteles a megrendelés teljesítésére.

A megrendelt termékek árát és a szállítási költséget is tartalmazó számlát az Eladó a termékekkel együtt küldi meg a Vevő részére.

Szállítási feltételek

A megrendelést követően, amennyiben banki átutalással, Barion fizetési rendszeren keresztül vagy Pay Pal-lal történik a fizetés, akkor a megrendelt termék(ek) árának Vevő általi kifizetését és az Eladó részére történő jóváírását követő 10 munkanapon belül átadom a megrendelt termékeket a fuvarozónak. A termékek sértetlenségét megőrző csomagolásban – egyedi, logózott papírdobozban, a papírdobozt pedig párnás borítékba téve – adom át a futárszolgálatnak kiszállításra. A megrendelt termék(ek)et a DPD Hungária Kft. szállítja házhoz. A kiszállítás a DPD Hungária Kft. saját üzletszabályzata szerinti határidőn belül történik meg.

Kérem, hogy a csomag sértetlenségét a kézbesítő jelenlétében szíveskedjék ellenőrizni! Ha sérülést lát, vetessen fel jegyzőkönyvet, s ne vegye át a csomagot.

Az elállás jogának esetleges gyakorlásának megkönnyítése végett kérem, hogy a küldemény átvételének időpontjáról a kézbesítőtől kérjen igazolást, vagy kérje meg a kézbesítőt, hogy írja alá dátumozva az átvett küldemény csomagolását, vagy az átvételi elismervény Vevőnél maradó példányát, amelyeket kérem, hogy őrizzen meg. Amennyiben élni kíván az alábbi elállási jogával, úgy ezen igazolás másolatát is mellékelje elállási nyilatkozatához.

  1. Elállás joga

A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet alapján a termék – több termék esetében, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott termék – átvételétől számított 14 napon belül Vevőnek joga van indokolás nélkül elállni a termék vonatkozásában létrejött adásvételi szerződéstől. Ez nem érinti a Vevő azon jogát, hogy elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja.

Elállás esetében az Eladó köteles a termékért kifizetett vételárat a szállítási díjjal együtt visszatéríteni a Vevőnek legkésőbb az elállásról való tudomásszerzést követő 14 napon belül. Az Eladó mindaddig visszatarthatja a Vevőnek visszajáró összeget, amíg a Vevő a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Utánvéttel feladott küldeményeket nem áll módomban elfogadni.

Ha a Vevő kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, az Eladó nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket. Ilyen esetben a feltüntetett általános szállítási díjtételek erejéig áll fenn a visszatérítési kötelezettség.

A Vevő a termék jellegének és tulajdonságainak megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel. Az Eladó ennek megfelelően kizárólag sérülésmentes termék visszaszolgáltatása esetén köteles a teljes vételárat a Vevőrészére megtéríteni.

Amennyiben elállási jogával kíván élni, azt írásban teheti meg, hivatkozva a termékre és a megrendelés azonosítójára.

Postai levél útján történő elállásnál a levél postára adásának dátumát veszem figyelme a 14 nap számításakor. Kérem, hogy a levelet ajánlott levélként adja fel, hogy egyértelműen bizonyítható legyen a feladás dátuma.

Az elállási jog gyakorlásához használhatja az alábbi nyilatkozat-mintát:

“Nyilatkozat-minta elálláshoz

Címzett: Ilyés Julianna Edina egyéni vállalkozó

Cím: 2162 Őrbottyán, Harang utca 112.

Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:

Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:

A fogyasztó(k) neve:

A fogyasztó(k) címe:

A vételárat banki átutalással az alábbi bankszámlaszámra kérem visszatéríteni:

A fogyasztó(k) aláírása:

Kelt

—————–”

Ha a Vevő eláll a szerződéstől, köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni, illetve az Eladónak átadni. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a Vevő a terméket a határidő lejárta előtt elküldi.

Az elállással érintett terméket kérem, hogy a fentiek szerint juttassa vissza a címemre (Ilyés Julianna Edina, 2162 Őrbottyán, Harang utca 112.). A visszaküldéssel kapcsolatosan felmerülő költségek a Vevőt terhelik.

Elállás esetén az Eladó a Vevőnek visszajáró összeget a Vevő által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon vagy a Vevő által kifejezetten elfogadott módon téríti vissza. A Vevő által hibásan és/vagy pontatlanul megadott bankszámlaszám vagy postai cím következtében történő késedelem miatt az Eladót felelősség nem terheli.

  1. Jótállás, szavatosság

A Webáruházban kínált termékekre 1 év jótállást vállalok. Kérem, hogy a termék használati és kezelési útmutatója szerint használja és tisztítsa a terméket, mert a nem rendeltetésszerű használatból származó károkért felelősséget nem tudok vállalni. A nem rendeltetésszerűen használt termékre a jótállás nem vonatkozik, és a rendeltetésszerű használat megítélése kérdésében az Eladó – mint szakértelemmel rendelkező személy – nyilatkozata minősül irányadónak. .

Az Eladó jótállási és szavatossági kötelezettsége abban az esetben áll fenn, ha a termék hibás, és a hiba oka már a vásárlás időpontjában is fennállt.

Amennyiben a visszaküldött termékre vonatkozóan az Eladó nem tartozik jótállási vagy szavatossági kötelezettséggel a fent leírtak alapján, úgy erről a Vevőt tájékoztatja, és a terméket a Vevő költségére utánvéttel postázza vissza a vevőnek. Egyebekben a megalapozott szavatossági vagy jótállási igény teljesítésének költségei (ideértve a javítás/csere és a postázás költségeit is) az Eladót terhelik.

A kellékszavatossági, termékszavatossági és jótállási jogok érvényesítésével kapcsolatosan az Eladó az alábbi tájékoztatást nyújtja.

Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Ön az Eladó hibás teljesítése esetén az Eladóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

Ön – választása szerint–az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát az Eladó költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Eladó adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Ön az Eladóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást az Eladó nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Termékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – a kellékszavatossági igényt vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

A gyártó milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

Jótállás

Milyen esetben élhet Ön a jótállási jogával?

Hibás teljesítés esetén az ÁSZF és a kötelező jótállásra vonatkozó jogszabályi rendelkezések alapján az Eladó jótállásra köteles.

Önt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?

Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet határozza meg a kötelező jótállás eseteit. Az ezen esetkörbe nem tartozó termékek esetén az Eladó a fentiek szerint egy éves önkéntes jótállást is vállal.

A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető. Ha a jótállásra kötelezett kötelezettségének a jogosult felhívására – megfelelő határidőben – nem tesz eleget, a jótállási igény a felhívásban tűzött határidő elteltétől számított három hónapon belül akkor is érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő már eltelt. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási igény érvényesítésére egyebekben a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni. A jótállás időtartama egy év. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.

Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet szerint a kötelező jótállás 10.000,- Ft eladási ár feletti órák és ékszerek vonatkozásában fennáll.

Mikor mentesül az Eladó a jótállási kötelezettsége alól?

Az Eladó a jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Felhívom a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok a szavatossági jogosultságoktól függetlenül megilletik.

  1. Panaszkezelés, fogyasztó jogok érvényesítése

Amennyiben a Vevőnek bármely kifogása, panasza van a Weboldallal, a létrejött szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a fenti 2. pontban (Eladó) rögzített elérhetőségeken e-mail-ben, szóban telefonon vagy postai úton is közölheti az Eladóval.

A szóbeli panaszt az Eladó azonnal kivizsgálja, és szükség szerint orvosolja, amennyiben a panasz jellege ezt megengedi. Ha az érintett a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, akkor az Eladó a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben az érintettnek átadja, telefonon közölt szóbeli panasz esetén azt legkésőbb az írásbeli panaszról szóló részben meghatározott érdemi válasszal egyidejűleg megküldi, és a továbbiakban az írásbeli panaszra vonatkozóan rendelkezések szerint jár el.

A panaszok ügyfélszám alapján azonosíthatók és visszakereshetők, amennyiben az érintett panaszos ilyen azonosító számokkal nem rendelkezik, az előterjesztett panaszt az eladó egyedi azonosítószámmal látja el.

Az Eladó az írásbeli panaszt a beérkezését követően harminc napon belül köteles megvizsgálni, és érdemben megválaszolni, továbbá intézkedni arról, hogy a válasz az érintetthez eljusson. Ha a panaszt az Eladó elutasítja, köteles álláspontját az elutasításra vonatkozó érdemi válaszában megindokolni.

A panaszokkal kapcsolatos e-mail üzeneteket az Eladó archiválja, a panaszokról felvett jegyzőkönyvet és a válaszok másolati példányát tárolja.

Amennyiben az Eladó és a Vevő közötti fogyasztói jogvita tárgyalásos úton nem rendeződik, a vásárló számára az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak rendelkezésre:

(i) A Vevő jogosult a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testület eljárásának kezdeményezésére:

A békéltető testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu

A területileg illetékes békéltető testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek

Az egyes területileg illetékes békéltető testületek elérhetőségei:

Baranya Megyei Békéltető Testület

Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.

Telefonszám: 06-72-507-154

Fax: 06-72-507-152

E-mail: abeck@pbkik.hu; mbonyar@pbkik.hu

Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület

Cím: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.

Telefonszám: 06-76-501-500; 06-76-501-525, 06-76-501-523

Fax: 06-76-501-538

E-mail: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu; mariann.matyus@bkmkik.hu

Honlap: www.bacsbekeltetes.hu

Békés Megyei Békéltető Testület

Cím: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.

Telefonszám: 06-66-324-976

Fax: 06-66-324-976

E-mail: eva.toth@bmkik.hu

Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület

Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.

Telefonszám:06-46-501-091;06-46-501-870

Fax: 06-46-501-099

E-mail: kalna.zsuzsa@bokik.hu

Budapesti Békéltető Testület

Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.

Telefonszám: 06-1-488-2131

Fax: 06-1-488-2186

E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu

Csongrád Megyei Békéltető Testület

Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.

Telefonszám: 06-62-554-250/118

Fax: 06-62-426-149

E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu

Fejér Megyei Békéltető Testület

Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.

Telefonszám:06-22-510-310

Fax: 06-22-510-312

E-mail: fmkik@fmkik.hu

Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület

Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.

Telefonszám: 06-96-520-217

Fax: 06-96-520-218

E-mail: bekeltetotestulet@gymskik.hu

Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület

Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.

Telefonszám: 06-52-500-710

Fax: 06-52-500-720

E-mail: korosi.vanda@hbkik.hu

Heves Megyei Békéltető Testület

Cím: 3300 Eger, Faiskola út 15.

Telefonszám: 06-36-429-612

Fax: 06-36-323-615

E-mail: hkik@hkik.hu

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület

Cím: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. III. emelet 305-306.

Telefonszám: 06-56-510-621, 06-20-373-2570

Fax: 06-56-510-628

E-mail: bekeltetotestulet@jnszmkik.hu

Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület

Cím: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.

Telefonszám: 06-34-513-027

Fax: 06-34-316-259

E-mail: szilvi@kemkik.hu

Nógrád Megyei Békéltető Testület

Cím: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/A.

Telefonszám: 06-32-520-860

Fax: 06-32-520-862

E-mail: nkik@nkik.hu

Pest Megyei Békéltető Testület

Cím: 1055 Budapest, Kossuth Lajos tér 6-8. III. emelet 331.

Telefonszám: 06-1-269-0703

Fax: 06-1-474-7921

E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu

Somogy Megyei Békéltető Testület

Cím: 7400 Kaposvár, Anna u.6.

Telefonszám: 06-82-501-026

Fax: 06-82-501-046

E-mail: skik@skik.hu

Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület

Cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.

Telefonszám: 06-42-311-544

Fax: 06-42-311-750

E-mail: bekelteto@szabkam.hu

Tolna Megyei Békéltető Testület

Cím: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. III. emelet

Telefonszám: 06-74-411-661

Fax: 06-74-411-456

E-mail: kamara@tmkik.hu

Vas Megyei Békéltető Testület

Cím: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.

Telefonszám: 06-94-312-356

Fax: 06-94-316-936

E-mail: vmkik@vmkik.hu

Veszprém Megyei Békéltető Testület

Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. földszint 116.

Telefonszám: 06-88-429-008

Fax: 06-88-412-150

E-mail: bekelteto@veszpremikamara.hu

Zala Megyei Békéltető Testület

Cím: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi u. 24.

Telefonszám: 06-92-550-513

Fax: 06-92-550-525

E-mail: zmbekelteto@zmkik.hu

Az Eladót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.

(ii) A Vevő jogosult a fogyasztóvédelmi hatósághoz fordulni.

(iii) A Vevő jogosult vitarendezési eljárást kezdeményezni az Európai Unió online vitarendezési platformján, amely a következő elektronikus linkre kattintva érhető el:

https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HU

Az online vitarendezési felület használata: a fenti elektronikus linkre kattintva megnyílik az online vitarendezési platform, ahol a fogyasztó beregisztrál, kitölt egy kérelmet, majd elektronikusan beküldi a békéltető testület részére az online felületen keresztül.

Megosztom

A honlap további használatához kérem, fogadja el a sütik használatát. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás